eTwinning Desktop

+38 067 823 0125

Медиа вокруг нас/Media around us

1 листопада 2021 року

Розвиток сучасних мас-медіа, соціальних мереж вимагає цілеспрямованої підготовки учнів до вмілого і безпечного користування інформаційно-комунікаційними технологіями і мас-медіа. Тому виникає гостра необхідність у розвитку медіаосвіти, оскільки сучасний учень школи не завжди готовий аналізувати вплив медіа та пов'язані з їх діяльністю маніпуляції, а також протистояти небезпекам, які можуть очікувати дітей в інтернеті. Слід зазначити, що у сучасному світі важливе місце займають мультимедійні тексти. Під час пандемії поширення дезінформації різко зросла, багато хто вірить фальшивим новинам, тому що не перевіряють інформацію та її джерела. Завдання проєкту - навчити учнів розпізнавати правдиву і неправдиву інформацію.

Вчитель-учасник проекту від України:
Ткаченко Людмила Вікторівна (викладач української мови та літератури) - Курахівський професійний ліцей
Країни-учасники:
Польща Чехія Литва Латвія Україна Грузія Вірменія
Мета проекту:
Сформувати уявлення учнів про медіаграмотність та інформаційну безпеку. Ознайомити дітей з різноманітними загрозами інформаційної безпеки, формувати вміння розрізняти правдиву і неправдиву інформацію. Удосконалити навички інформаційно-комунікаційних технологій, інформаційно-медійної грамотності. Удосконалити навички учнів з таких видів мовленнєвої діяльності, як побудова діалогів, визначати тему, мету, будову тексту, ділити його на логічно закінчені частини, дотримуватися, будувати зв'язну розповідь, планувати свою роботу з вивчення незнайомого матеріалу. Розвивати в учнів мовлення, пам'ять, уяву, комунікативні та творчі навички; удосконалювати словниковий запас. Виховувати в учнів повагу до інших учасників проєкту, уважність, здатність об'єктивного сприйняття інформації, формувати власний творчий смак
Предмети:
Засоби масової інформації, Мова та література, Інформатика/Інформаційно-комунікаційні технології, Іноземні мови
Мови проекту:
англійська
Вік учнів:
16
Інструменти:
Фото, відео, PowerPoint, Paint, електронна пошта, YouTub, TwinSpace – форум, чати.
Результати:

Відгук вчительки:

Людмила Ткаченко: "Сьогодні дуже важливо вміти орієнтуватися в медіа-просторі. Всі завдання проєкту були спрямовані саме на те, щоб навчити учнів правил поведінки на просторах інтернету, розпізнавати правдиву та неправдиву інформацію, вміти протистояти інтер-шахраям.  Використовуючи веб-інструменти, учні виконували різноманітні завдання: створювали постери, хмари слів, електронні книги, відеоролики, брали участь у суперонлайн зустрічі (7 країн-учасниць, 88 учасників). Учням було надано чудову можливість застосувати та вдосконалити свої знання, вміння та навички з кількох навчальних предметів: українська мова, англійська мова, інформаційні технології. Наш проєкт містить у собі велику кількість колективних робіт учнів: колекція проєкту, кілька досок-Padlet: «Хмари слів», «Постери», «Відеоролики», «Інтерактивний плакат слоганів», «Моя країна»; запис репортажів на Flipgrid; загальна електронна газета новин. Усе це сприяло досягненню мети проєкту, а також розвитку моральних цінностей людини, необхідних для функціонування в повноцінному суспільстві."

Відгуки учнів:

Михайло Панишко (учень другого курсу): "Для мене робота в проєкті була не лише цікавою, а й корисною. Кожен з нас стикається з великим потоком інформації і, звичайно, дуже важливо вміти нею користуватися. Виконуючи завдання, навчився аналізувати інформацію, познайомився з основними правилами використання інтернету, а ще набув нових друзів. У нашому проєкті я був автором неіснуючої комп'ютерної гри "Гензель і Гретель - захисники Всесвіту" (на мій погляд дуже цікавої). Мені було дуже цікаво слухати відгуки на зміст моєї гри від учнів-партнерів з інших країн. У майбутньому я мрію стати програмістом і, можливо, я зможу створити цю гру. Тож, для мене цей проєкт –  перша сходинка для здійснення моєї мрії."

Олена Ткаченко (учениця другого курсу): "Проєкт «Медіа навкло нас» надав мені багато корисної інформації, до того ж я мала змогу за допомогою веб інструментів набуті знання  застосувати на практиці під час виконання різноманітних завдань. Мені сподобалося, що проєкт був двомовним – це чудова можливість удосконалити свої знання з англійської мови.  З усіх завдань мені сподобалося створювати відеоролики, у тому числі й про кібербезпеку. Виконавши всі завдання проєкту, я можу з впевненістю сказати, що я умію орієнтуватися у медіасередовищі."