eTwinning Desktop

+38 067 823 0125

Survival tips for modern Robinsons

30 серпня 2020 року

Чи може літературний твір об’єднати майже усі шкільні предмети та наповнити навчання пригодами? Виявляється: може. Таким став роман про Робінзона Крузо, який був написаний 300 років назад, але його проблеми залишаються актуальними і в наші дні. Завдяки проекту учні навчились писати ессе, дізналися, як вижити в екстремальних умовах та які можливості відкриваються перед людиною, коли вона живе у гармонії з природою. Учні вчились працювати та створювати спільні продукти у різних міжнародних командах: проводили дослідження щоб дізнатися про справжній острів Робінзона Крузо та порівнювали його з літературним; спільними зусиллями усіх команд створили карту острова Робінзона згідно роману; вивчали історію рабовласництва; ознайомились з Декларацією прав людини та створили відео, в якому озвучили статті цієї Декларації. Завдяки проекту учні також дізналися про 17 цілей сталого розвитку, зокрема і про кліматичні зміни та про те, що кожен з нас може зробити для вирішення цієї проблеми. Учні провели дослідження про вплив клімату на навколишнє середовище. Вони також провели опитування серед свої родичів щоб дізнатися про кліматичні зміни у своєму регіоні за останні 50 років і написали ессе, які увійшли до одної з електронних книг проекту.

Вчитель-учасник проекту від України:
Гатальська Валентина та Шастун Вікторія - вчительки гімназії «Троєщина» (м.Київ)
Країни-учасники:
Іспанія Україна
Мета проекту:
Проект мав на меті розвивати дослідницькі навички учнів, навички критичного мислення; навчити учнів працювати з художнім твором та різними джерелами щоб вибирати необхідну інформацію для своїх ессе, презентацій; аналізувати та робити висновки; проводити опитування та брати участь у голосуванні. Проект був спрямований на розвиток в учнів навичок роботи у команді, розвинути комунікативні та комп’ютерні навички. Проект також дав змогу розкрити креативність учнів, розширити знання про демократію та права людини, про кліматичні зміни та наслідки для планети і людей, а також про те, що кожний може зробити, щоб допомогти зберегти навколишнє середовище для сучасного та майбутнього життя.
Предмети:
Зарубіжна література, Релігієзнавство, Фізика, Філософія/Логіка, Історія культури, Історія, Основи здоров’я, Географія, Основи громадянського права, Образотворче мистецтво, Інформатика/Інформаційно-комунікаційні технології, Іноземні мови, Математика/Геометрія, Біологія, Хімія
Мови проекту:
іспанська, англійська
Вік учнів:
13-14
Інструменти:
clipart library, PDF, Word, Google forms, PowerPoint, електронна пошта, аудіо та відео, телефон, пошта, електронні книги з аудіозаписом, коллажі, квізи, вікторини, опитування
Результати:

Відгук вчительки: 

Гатальська Валентина: "Створюючи цей проект, ми з партнерами навіть не здогадувались, що він стане дуже актуальним і надзвичайно корисним особливо під час всесвітнього карантину.

Проект був створений щоб навчити учнів читати та аналізувати художні твори англійською мовою на прикладі роману Д. Дефо про Робінзона Крузо. Але коли до проекту приєдналося 11 вчителів 8 предметів з іспанської школи, в якій працює співзасновниця проекту, то проект перепланували та розширили, щоб залучити усіх вчителів-учасників та врахувати їх пропозиції, а також вікові особливості різних груп учнів.

Таким чином проект вийшов далеко за межі простого вивчення літературного твору і перетворився на цікаву віртуальну подорож у часі і просторі протягом усього навчального року для 145 учнів з України та Іспанії.

Він став надійним та безпечним майданчиком для плідної співпраці партнерів та широких міжпредметних зв’язків. Ми розділили проект на 5 етапів, кожен з яких завершувався певними спільними продуктами. Для кожного етапу учні об’єднувались у різні групи, тож навчились працювати у команді.

Під час карантину ми отримали корисний досвід не тільки міжнародної співпраці,  а й ефективного дистанційного навчання". 

Відгуки учнів та їх батьків:

Ілля Лаврусевич (8-Б клас): "Взагалі то, я не дуже полюбляю читати та писати, але різноманітні проектні завдання  змусили прочитати книгу про Робінзона в оригіналі та написати різні ессе, одне з яких я написав у форматі щоденника, як Робінзон. Було цікаво брати участь у створенні електронних книг та озвучувати їх. Під час карантину, я відчув себе до певної міри Робінзоном у своїй квартирі та зрозумів, що школа це не тільки навчання, а й живе спілкування з друзями та вчителями, якого дуже бракувало. Проект дав можливість віртуально вийти  за межі своєї квартири та зробив дистанційне навчання цікавим, що допомогло пережити карантин".

Сім’я Пожар Максима (8-В клас): "Максим і вся наша сім'я дуже задоволені уроками англійської мови в гімназії "Троєщина". Проектна робота, яка  стала невід’ємною складовою уроків англійської мови, сприяла удосконаленню навичок говоріння, письма, збагаченню лексичного запасу, вмінню працювати з онлайн інструментами та виконувати усі завдання вчасно і за планом. Особливо важливим це було під час карантину: сприяло навчанню та розширенню кругозору дітей про життя однолітків в різних країнах під час пандемії коронавірусу. Також важливо, що в проекті учні досліджували актуальні проблеми, такі як глобальне потепління".

Сім'я Бадзюх Анни (8-Г клас): "Наша донька з великим задоволенням та старанністю виконувала усі завдання, натхненно проходила усі етапи проєкту: читала роман, малювала ілюстрації про Робінзона, писала ессе, озвучувала книги, створювала відео.  Її однокласники теж із задоволенням виконували завдання та розкривали свої творчі здібності.  Проектна робота була спланована так, що мотивувала дітей до вивчення англійської мови та інших предметів. Ми вважаємо, що така методика навчання дуже ефективна та актуальна, особливо в умовах карантину".