eTwinning Desktop

+38 067 823 0125

Lettering-it is fun

15 березня 2020 року

Проєктом лютого став «Lettering-it is fun!» – дуже творчий проєкт НВК «Святошинської гімназії», присвячений унікальним графічним шрифтам – леттерінгу. У його рамках гімназисти та гімназистки створювали власні леттерінги та вивчали старовинні, цікаві та нестандартні шрифти України й інших країн-учасниць проєкту. Це прекрасний та креативний спосіб пояснити молоді важливість збереження культурно-історичного значення леттерінгу для мови та країни, і створити його сучасне творче бачення.

Вчитель-учасник проекту від України:
Наталія Височинська – вчителка мистецтва, технологій і трудового навчання Святошинської гімназії, керівниця Арт-клубу (студії образотворчого мистецтва)
Країни-учасники:
Болгарія Туреччина Україна Молдова
Мета проекту:
Створити спільний креативний навчальний арт-простір Letering-LAB для загального користування. У ньому учні та вчителі, а також прості користувачі інтернету, що цікавляться леттерінгом, зможуть знайомитися зі шрифтами та написаннями у сучасній і стародавній манері та створюватимуть свої власні виставки та міні-лабораторії, презентуватимуть леттерингові майстер-класи.
Предмети:
Історія, Географія, Технологія та дизайн , Образотворче мистецтво, Іноземні мови, Мова та література
Мови проекту:
українська, румунська, турецька, болгарська, англійська
Вік учнів:
10-16
Інструменти:
Фото, відео, блоги, Теlegrаm, Facebook, e-mail, WhatsApp, PDF редактори, слайдшоу та відеомейкери, Graasp.eu, Simplesite, Simpoll, Surveymonkey, Tricider, Padlet, Google
Результати:

Відгуки вчителів: 

 

Наталія Височинська: Леттерінг - це модно, красиво, креативно!
Це не просто письмо – це історія у літерах, емоції у буквах, креатив навіть у таких дрібничках, як записка чи листівка! Добрі слова, поєднані у красивий напис, несуть у собі сильну енергетику слова і мистецтва водночас. Саме про це наш проєкт –  творити красу навколо словом, лінією, штрихом, змістом слів. Це надихає і зближує. 

У проєкті ми досліджуємо різні шрифти та пам'ятки писемності країн-учасниць проєкту через різні онлайн воркшопи, історію певних шрифтів, написання, малювання, конструювання з різних матеріалів, кулінарні витівки з літерами та обмінюємося нашими досягненнями з іншими учасниками цього проєкту. Ми дослідили зразки леттерінгу кирилиці, глаголиці, латиниці, стародавніх пам'яток писемності, шрифтів Сходу. 

Найголовніше наше надбання – це створення креативного навчального арт-простору Letering-LAB загального користування для тих, хто захоплюється красою написання слів. У вільному доступі наша онлайн леттерінгова лабораторія, майстер-класи, онлайн тренажери, галереї творчих робіт”.

 

Тетяна Ситник: “Спільними зусиллями у навчальний і позашкільний час ми створювали умови для інтеграції наших двох творчих клубів "Арт-клубу" і клубу "ВООКля" у цей проєкт. Ми показували історію розвитку написання літер і можливостей творчого втілення знань та умінь, отриманих на всіх етапах проєкту. Засідання читацького клубу підвищували інтерес до читання, створення креативних листівок та артів, що давало зворотний зв'язок у роботі над різними літературними творами. Тепер ми можемо написати листа улюбленій книзі, створити ілюстрацію, екслібрис. Літери оживають і  книги стають нашим неодмінним супутником у житті!”.

 

 

Відгуки учнів:

 

Софія Антоненко (8 клас): “Було дуже цікаво ознайомитися з різними старовинними та сучасними шрифтами та варіантами написів, дослідити зразки леттерінгу кирилиці, глаголиці, латиниці, стародавніх пам'яток писемності, шрифтів Сходу, сучасних креативних написань літер різними мовами”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ніна Печериця (9 клас): “Цей проєкт є моїм найбільшим досягненням. Я взагалі не підозрювала, що це набере такі оберти. Це було схоже на челлендж - увесь час нові завдання і креатив. Тепер я маю власний екслібріс. Цікавим було також створення леттерінгового  сезонного декору для гімназії – ми все робили самостійно: підбирали дизайн літер, оформляли стіни гімназії”.

 

Анастасія Федорчук (7 клас): “Понад усе мені сподобалось вивчення стародавнього письма нашого рідного краю, коли ми досліджували власні прізвища, вчилися писати та малювати старовинні літери”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Павло Зеленський (10 клас): “Приємно згадати "Різдвяні привітання" – листи від партнерів, листівки та плакати з леттерінговими композиціями, а також леттерінг-кулінарні майстер-класи для малечі.  Дуже важливим вважаю презентацію того, що ми створювали: якісні відео, рекламні промо-відео для нашого проєкту. Дуже мало часу ми можемо присвятити цьому в школі, лише годину. Доводилося працювати вдома”.