eTwinning Desktop

+38 067 823 0125

Аrt-cafe

18 березня 2019 року

ідея полягає в тому, щоб учні зрозуміли цінність інших культур, побачивши види мистецтва різних народів, що занесені до списку спадщини ЮНЕСКО, a також в обміні культурними цінностями інших країн через фолк-арт країн-партнерів та власну творчість. На початку проекту йде вивчення досвіду народних митців, традиційного мистецтва, творчості художників-примітивістів, де кожен партнер презентує надбання своєї країни. А на наступному етапі ми «обмінюємося» цими видами мистецтва, наприклад, Україна обирає для опанування турецьке мистецтво ебру, а Туреччина опановує Петриківський розпис. Крім того, створюються колективні онлайн галереї та творчі роботи, мурали та виставки. У подальшій роботі над проектом команди партнерів обирають для творчого дослідження кілька видів традиційного фолк-арту, які i зараз використовуються у мистецтві, надихаючи сучасних художників.

Вчитель-учасник проекту від України:
Наталія Височинська і Людмила Тарнавська (Київська Святошинська гімназія), Тетяна Рябець (Більмацька Спеціалізована ЗОШ «Інтелект»), Вікторія Шастун (Городищенський економічний ліцей), Леся Щербатюк (Черкаська ЗОШ І–ІІІ ст.№ 7)
Країни-учасники:
Польща Греція Болгарія Кіпр Хорватія Румунія Туреччина Україна Азербайджан
Мета проекту:
залучення студентів до вивчення різних культур світу, історії та культури країн-партнерів; організація творчих художніх галерей в рамках проекту і обмін еtwinning-емоціями; розвиток інтерактивних навичок та вдосконалення IKT-навичок; удосконалення мовних навичок; розвиток уяви, творчості і мистецьких навичок; створення власних креативних сучасних фолк-артів та інформаційних продуктів.
Предмети:
Трудове навчання, Історія культури, Історія, Географія, Етика, Образотворче мистецтво, Інформатика/Інформаційно-комунікаційні технології, Іноземні мови
Мови проекту:
англійська
Вік учнів:
10 - 16
Інструменти:
Facebook, YouTube, Messenger, Pad.disroot, Power Point, PDF creator, відео і фоторедактори на смартфоні; онлайн сервіси для публікації книг, проведення брейнстормінгів, створення арт-презентацій та інтерактивних зображень
Результати:

Відгуки вчителів:

Наталія Височинська (Україна): «Цей проект народився як україно-турецький, потім долучилися інші країни-партнери. В учнівській проектній роботі, основній частині курсу технологій, на базі якого втілювався проект, важливим є не тільки прочитати чи передивитися відео про фолк-арт, про те, як народне мистецтво надихає митців сучасності, а й самим стати тими митцями. Спробувавши власноруч створити щось прекрасне, надихаючись народною творчістю, учні відчули душу народу, стали шанобливо ставитись і берегти прадавнє мистецтво. Це живий обмін ремеслами і творчими наробками, доторкнутися і відчути специфіку культури іншого народу через фолк-арт – це просто мрія художника-ітвіннера!»

Людмила Тарнавська (Україна): «Квіти, трави, фантастичні істоти і де вони мешкають? Все це у нас! В нашому новому проекті зійшлися всі зорі: тут і можливість залишити свій слід на стінах школи, малюючи мурал «Дерево  життя», і практичне знайомство з міфологією слов'ян, яка відображається у роботах примітивістів і, що не менш важливо, нагода для вчителя повернутися в дитинство, співпрацюючи з учнями. Дякую Наталії Височинській за ідею і активну творчу співпрацю, адже тільки дитинний погляд дає можливість оновити своє бачення світу і себе».

Тетяна Рябець (Україна): «Проект такого формату для мене, як для вчителя мистецтва, став справжньою винагородою. Ми разом з учнями поринули у прекрасний світ культури різних народів. Впевнені, нам є чому навчатися один у одного! Кожна країна представила свої традиційні народні мистецтва і тонкощі майстерного виконання таких робіт. За новою програмою «Мистецтво» для 10 класу, практичні роботи є невід’ємною частиною. Тому діти з задоволенням підхопили всі цікаві ідеї наших колег і з нетерпінням чекають продовження мистецької подорожі під назвою «Аrt-cafe»!».

Ayşegül Eskitaş (Туреччина): «My pupils are so interested in art and I thought that why not an art project? According to me, our Art-cafe project is full of pedagogical experience. We always keep in touch our colleagues from different countries like Ukraine, Turkey, Croatia, Azerbaijan, Greece, Romania… We use Web2 tools, we learn different kinds of tools together, we realize different arts and we know different cultures. My pupils are so volunteer to attend the art activities. I think It is important. The benefits of our project on students is that my pupils are so excited to learn different famous arts, decorative arts of the countries, arts and crafts, modern art of the countries.

Monica Debreczeni (Румунія): «Art-cafe project can be described as a creative, full with various activities work, which challenges project students to express themselves through different kind of art, opening opportunities for each of them to their talent. It is an innovative project because it combines the knowledge about Art History and History of Civilizations with simple art techniques exercises and activities, which are explored by students during the project. We use a variety of methods, for example discussions and analytical methods to talk about famous folk artists and their artworks. Project partners constantly kept in touch via Teacher Bulletin from TwinSpace, Facebook group help us to share our achievements and important news. During the project we use many ICT tools to share our work, for example YouTube for short films and presentations, Padlet or Thinglink for common works».

Відгуки учнів:

Учні Київської Святошинської гімназії (9 клас): «Art united us!». Ми давно хотіли навчитися робити живопис на воді, ебру – це таємничий і яскравий вид турецького традиційного мистецтва. А учні з Туреччини хотіли навчитись нашого, українського мистецтва. Ось ми і обмінялися, навзаєм провівши майстер-класи, і ми тепер вміємо вдвічі більше та ще маємо нових друзів. Листування і привітання з весною були дуже приємні! А ще цей проект поєднав нас у створенні шкільного муралу «Дерево Життя», в якому ми спробували зашифрувати символи України і використали різні види традиційного розпису. Наші партнери з Румунії теж створюють свій фолк-мурал».

Валерія Остріченко, Більмацька Спеціалізована ЗОШ «Інтелект» (10 клас): «Мені дуже подобається займатися творчістю. А в цьому проекті, у новому колі друзів з різних країн, ми вчимося новим технікам, цікавим видам роботи. Це так захоплююче! З нетерпінням чекаємо кожної нової зустрічі, щоб творити знову. На жаль, у нас лише дві години відведено на предмет «Мистецтво», та після уроків і вдома ми продовжуємо працювати для проекту, бо це справжнє задоволення!».

Учні школи з Туреччини: «We are into art. We like drawing pictures. We are very happy to be in this art project, because we learn different arts and painters’names. We do lots of activities like Ebru, salty dough (we tried today). The activities are fun. We would want extra hour of art class!».

Учні школи з Румунії:  «This project is very exciting and creative. I like it very much and I want to continue it. Generally, the art of different countries can show you more about countries traditions. I learned many new painting techniques and I would like to learn even more. I’m happy to meet new project friends! This eTwinning project helped us to communicate with other people from other countries».